Gå till innehåll

Användbarhet hos SvD

Det här med morgontidning är intressant. Sverige är rätt unikt vad gäller att det varje morgon delas ut tidningar hem till hushållen. Oftast fungerar det bra, dock inte denna vecka.

Som prenumerant kan jag logga in via webben och själv anmäla uppehåll eller reklamationer. Login och lösen är från början mitt prenumerationsnummer med postnummer som lösen. Det kan jag sen byta till något jag lättare kommer ihåg. Bra lösning tycker jag. När jag väl kommer in och ska gnälla av mig lite finns det sex radioknappar att välja på - det går bara att välja en i taget. Följande val finns:

utebliven tidning idag, igår, i förrgår, tidning kom sent, trasig tidning eller fel tidning.

Jag har bara ett testfall jag vill köra: denna vecka har jag inte haft tid att gå in varje dag och gnälla utan sparat det till idag. Följande vill jag rapportera: fel tidning i måndags (DN), sen tidning i onsdags (07.15) och utebliven tidning idag. Det enda jag kan anmäla autmatiskt är att tidningen uteblev idag. Jag fundrear på att anmäla även sen tidning och fel tidning och se hur det behandlas. Tolkas det som att idag kom det ingen tidning, dessutom var det fel tidning och till på köpet var den trasig!

Lite större flexibilitet i gränssnittet skulle vara trevligt. Tex att jag per dag den senaste veckan kan anmäla vad som skett. Fast den här gången orkar jag nog inte ringa, så kanske är designen genomtänkt iallafall. Kan dom vara så smarta? 

Samma dag kl 09.15: Hoppsan nu dök det upp ett testfall till. Tdningen kom till slut fast väldigt sent. Så nu loggar jag på igen och vill byta reklamationsorsak från utebliven till sen. Vad händer då?

Felmeddelande:
Det gick inte att spara reklamationen då en tidigare redan är sparad för samma dag
Så nu vet det, har vi sagt en sak så är det det som gäller!