Trassel på banken

Jag har precis startat upp mitt nya bolag och i smaband med detta skaffat ett bankgironummer för inbetalningar. Eftersom det är extremt viktigt att allt blir rätt pÃ¥ fakturorna jag skickar sÃ¥ kollade jag ett par gÃ¥nger extra att numret pÃ¥ fakturan stämde med numret pÃ¥ mitt avtal med banken. En knapp vecka efter att de första fakturorna var skickade sÃ¥ ringde första kunden till mig (rÃ¥kar vara samma bank som skapat kontot) och sa att de inte kunde betala fakturan eftersom BG-numret inte fanns! Det var alltsÃ¥ inte ens korrekt format utan stoppades av deras eget betalningssystem. Förtvivlad bläddrar jag bland mina pappar för att se vad som gÃ¥tt fel, nej dÃ¥ allt stämmer. Ringer banken och frÃ¥gar vad som stÃ¥r pÃ¥. Oj dÃ¥, jag har skrivit fel pÃ¥ en siffra – nästan rätt är ocksÃ¥ fel som nÃ¥gon brukar säga. Men vadÃ¥ skrivit fel. Menar du att du lägger upp all data i ett system, skapar kontonummer och sÃ¥ vidare och sen MANUELLT tittar pÃ¥ skärmen och kopierar detta data till en blankett som sen skrivs ut! Ja. sÃ¥ gÃ¥r det till 2007 pÃ¥ (minst) en av storbankerna.

Hjälp!

Posted on 18 juni, 2007 in Testing

Share the Story

About the Author

Back to Top