Volvo strular till det

Volvo Personvagnar har beslutat att återkalla alla V 70 och XC 70 som sålts sedan de nya modellerna lanserades förra hösten.

Det handlar om 65 000 bilar i hela världen. 22 384 har sålts i Sverige. Orsaken är att man vill rätta till mjukvaran som styr hur snabbt sidokrockgardinen ska utlösas. V 70 fick anmärkningar på att sidokrockskyddet löste ut för sent vid en krock mot ett smalt föremål när bilen testades av den europeiska säkerhetsorganisationen Euro NCAP i slutet av förra året. Den fick ändå högsta betyget fem stjärnor.

 

I jämförelse med detta så känns mitt försök att byta leverantör av mobiltelefoni men behålla numret som en petitess. Jag var dumdristig nog att byta från Tele2 till 3 och blev lovad att få flytta numret. TYvärr så var jag inte normalfallet då mitt gala abonnemang stod på företaget och det nya på mig som privatperson. Då körde allt ihop sig. Det första av många SMS från 3 där de beklagar att de inte kunde flytta numret. Jag kontaktade Tele2 och blev hänvisad en blankett att fylla i som tillätt nummerflytten. Samma firmatecknare,samma adress, olika org nr – det går inte att veta, blanketten gäller – inget annat går. Inte ens om innehavaren ringer på det aktuella numret och ber snällt. Efter tre månaders uppsägningstid med dubbla taxor var numret ännu inte flyttat men det gamla abonnemanget stängt. Via kundtjänsten på Tele2 får jag reda på att de inte registrerat nån begäran om flytt, jag måste häva uppsägningen för att kunna flytta numret… tre månaders uppsägingstid till. Snacka om kunden i fokus – ja om de menar ” vi ska klämma dem på så mycket stålar som möjligt” Men jag har ju bara 1200 visitkort kvar och alla kontakter har mitt gamla nummer… vi testar igen. Skickade in en ny blankett idag med ett följebrev. Jag orkar inte ens vara arg längre. Det är ju säkert mitt fel alltihop. Så nu ska jag kast mig över boken ”Det var inte mitt fel. En bok om att ta ansvar” 🙂

Posted on 28 april, 2008 in Info

Share the Story

About the Author

Back to Top